29 Mayıs 2009 Cuma

Dedeme mektup


Ah dedeciğim ah!

Neredesin? Keşke yanımda olsan. Belki de en çok sana ihtiyacım var. Şimdi sana yazıyorum bu mektubu belki bir şekilde ulaşır o gidilmez diyara, belki...

İki çift resmin var elimde siyah beyaz. Gülüyorsun o kadar acıya rağmen. Ben de sana mı çektim ki acaba? Ne kadar acı çekse de içinde bırakan ben sana mı benziyorum... Bu torununu üzüyorlar be dedecim. Sen olsan kimse cesaret edebilir miydi acaba bunu yapmaya? Çok canım acıyor be dedecim. Hani şuramda öyle büyük bir ağırlık var ki; taşıyamıyorum. Neden gittin dedeciğim; neden? Kucağında oturup da gençlik hikayelerini dinlemeyi ne çok isterdim. Bana nasıl aşık olduğunu anlatırdın belki. Ah dedeciğim beyaz saçlarınla oynamak isterdim. Bayramlarda sana kavuşmanın sevincini tatmak isterdim; ama sen yoktun hiç. Yokluğunun burukluğunda yaşadım tüm bayramlarımı.

Şimdi kocaman bir kız oldum dedecim. Öyle büyüdüm ki acıyı öğrettiler bana. Sen olsan engel olurdun birden büyük yıkımlara uğramama. Ne çocukluğumu ne de genç kızlığımı göremedin be dedeciğim. Annemle mezarına gittiğimizde annem size torunlarını getirdim demişti. Geldiğimizi hissedermişsiniz, annem öyle söylemişti. Küçüktüm daha. Ben de başladım sana kendimi anlatmaya. Çocuk saflığıyla anlattım sana dedim bak dede ben geldim. Beni duydun mu dedeciğim? Geldiğimi gerçekten hissettin mi? Mutlu olurmuşsunuz biz gelince annem öyle derdi. Ben de seni mutlu edeceğim diye dedim dedeciğim bak ben senin torunun, sana çiçekler getirdim. Bak kocaman oldum ben. Kardeşim de burda... Mutlu oldun mu gerçekten?

Annem hep dedene benziyorsun sen der. Sahi benziyorum sana dedeciğim. Ailede tek çıkıntı gibiyim, sana benziyorum sadece. Hani küçükken çocuklar dedelerine gittikleri zamanları özendire özendire anlatırlar ya ben hep dinlerdim. Dedelerinin bahçelerine gidip erikler kayısılar toplayanları dinlerdim hep, senle hayaller kurararak. Ama ben de seni anlatırdım biliyor musun? Beni tanımıyorsun ki diyebilirsin belki ama anlatırdım. Anneme anlattırırdım seni sonra orda dinlediklerimi o çocuklara. Onlarda özenirlerdi. Belki de seni tanımasam da bu kadar sevmeme özenirlerdi. Annem seni çok seviyor dedeciğim. Benim sevgim de ordan heralde. O küçükken bir bakkalın varmış heralde. Ona akşamları çikolata getirirmişsin, o da çok mutlu olurmuş. Onu omuzlarına alıp oynamana bayılırmış. Seni her anlattığında gözleri doluyor dedeciğim.

Seni hep özlemle anıyorum dedeciğim. Arkanda bıraktığın o siyah beyaz resimler çok şey anlatıyor aslında. Küçük bir kağıt parçası belki ama gzönlümde çok izler bırakıyor. Dayılarım da sana çok benziyor dedeciğim. Hele yaşlandıkça sana daha çok benziyorlar. Onlara bakmak sana bakmak gibi belki onlara olan sevgimin çoktanlığındandır sana bu kadar büyük sevgim. Ondan ya da bundan bir önemi yok aslında. Seni çok özlüyorum dedeciğim, hiç kavuşmamış olsa da insan hiç tanımamış olsa da özlüyor işte. Annemde bıraktığın anıların bende artık. Benden de çocuklarıma geçecek artık. Sana ulaşmak zor ama ruhunu, varlığını hissediyorum bazen. Hani bebekken dedeler için torunları vazgeçilmezdir ya hani onlarla yatar onlarla kalkarlar; keşke sen de yaşayabilseydin. Anneanneme de söyle ona daha çok kızgınım. Sen yoktun bari o olsaydı. Üstelik beni görmeye o kadar da yaklaşmışken. Ah dedeciğim diyeceksin hani kocaman kızdın küçük bir kızdan farkın yok. Seninle yaşayamadığım çocukluğumu yaşıyorum işte. Nazlı bir torun gibi davranıyorum sana. İçimde bir yerlerde öyle hoşuma gidiyor ki bu davranış. Hani içindeki çocuk dedikleri bu olsa gerek.

İşte dedeciğim böyle. İlkokulda mektup ve kartpostal yazmayı öğrendiğimizde bayram kartpostalı yazın demişlerdi bize. Ben sana yazamamıştım. Keşke yazabilseydim diye çok düşünmüştüm ama olmamıştı; olamamıştı işte. Şimdi bu mektup belki o kuytu köşelerde kalmış çocuğu mutlu eder. Belki sen de hissedersin bunu da mutlu olursun.

Siyah beyaz fotoğraflardan yüreğime akan dedeciğime...


3 yorum:

büşra dedi ki...

süper bir mektup benimde dedem öldü ben küçükken allah rahmet eylesin kimim dedesiyse

BÜŞRA dedi ki...

KİMİM DEDESİYSE ALLAH RAHMET EYLESİN. MEKANI CENNET OLSUN İNŞALLAH BENİMDE DEDEM ÖLDÜ

Adsız dedi ki...

benimde dedem öldü daha yeni oldu :(
ve yanımda öldü onuçook seviyordum bu mektup bni çok hüzünlndrdi :'( bunu okuyunca sanki acım daha çook oldu gibi bir şey :( ölenlerin ruhu cennette olsun :( mekanları cennet olsun nur içinde ytsınlar dualarımız hep onlarla :((
- Gamze

Yorum Gönder